середу, 10 червня 2020 р.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА.

Профілактика тривожності
Для реалізації цих конкретних завдань ви можете скористатися іграми, описаними в відповідних розділах нижче. При їх організації важливо дотримуватися деяких правил, які дозволять створити комфортну ігрову обстановку для тривожної дитини.
Правило 1. Ніколи не порівнюйте дитину з іншими дітьми, не наводите їх в приклад. Якщо ви хочете підкреслити динаміку в роботі дитини над якимось своїм якістю, то краще порівнювати його успіхи з його ж результатами вчора, тиждень або місяць тому.
Правило 2. Уникайте змагальних моментів в іграх. Нехай краще дитина грає для власного задоволення і користі, а не з метою виграти. Також небажано ставити тривожного дитині тимчасові рамки виконання завдання або підганяти його. Цим ви навряд чи прискорите його дії, а ось рівень тривожності піднімете напевно.
Правило 3. Вводите дитини в нову гру обережно, даючи йому можливість спокійно ознайомитися з нею, поспостерігати за зразком дій (якщо такі є). Якщо ви відчуваєте опір дитини, його небажання брати участь в грі, ні в якому разі не наполягайте. Можна змусити дитину виконати якісь дії, але не можна змусити грати по-справжньому! Так що в таких скрутних випадках намагайтеся проявити творчий підхід, щоб зацікавити дитину і знизити його занепокоєння. Для цього змінюйте правила гри, враховуючи особливості вашого сина чи дочки, використовуйте наочний матеріал, вже знайомий дитині, почніть грати з кимось іншим, показуючи дитині приклад. Словом, дійте за обставинами.
Всі ігри  можна проводити у родинному колі

Етюд «Кораблик»
Дорослий каже: «Уявіть собі, що ми на кораблі. При словах: «Тиха, спокійна погода, світить сонечко» ви повинні зображати хорошу погоду ». При слові «Буря!» Ви повинні створювати шум, кораблик гойдається все сильніше (сильно гойдатися). Один з дітей, що знаходиться на кораблику, повинен перекричати бурю: «Я не боюся бурі, я найсильніший матрос!» Вправа повторюється кілька разів.
Вправа «Позбавлення від тривог»
Мета: зняття тривоги, неспокою, підготовка до очікуваної стресовій ситуації.
Процедура: Розслабтеся і уявіть, що ви сидите на чудовій зеленій галявині в ясний сонячний день. Небо освітлене веселкою, і частка цього сяйва належить вам. Воно яскравіше тисяч сонць. Його промені м'яко і ласкаво пригріває вашу голову, проникають в тіло, розливаються по ньому, все воно наповнюється очищує цілющим світлом, в якому розчиняються ваші засмучення і тривоги, всі негативні думки і почуття, страхи і припущення. Всі хворі частинки залишають ваше тіло, перетворившись в темний дим, який швидко розсіює ніжний вітер. Ви позбавлені від тривог, ви очищені, вам світло і радісно!
Вправа «Лагідні лапки»
Мета: зняття напруги, м'язових затискачів, зниження агресивності, розвиток чуттєвого сприйняття, гармонізація відносин між дитиною і дорослим.
Дорослий підбирає 6-7 дрібних предметів різної фактури: шматочок хутра, пензлик, скляний флакон, намиста, вату і т. Д. Все це викладається на стіл. Дитині пропонується оголити руку по лікоть; вихователь пояснює, що по руці ходитиме «звір» і стосуватися ласкавими лапками. Треба з закритими очима вгадати, який «звір» торкався до руки - відгадати предмет. Дотики повинні бути погладжують, приємними.
Варіант гри: «звір» буде торкатися до щоки, коліну, долоні. Можна помінятися з дитиною місцями.
Гра «Ляльковий театр»
Мета: для роботи з тривожними, сором'язливими, агресивними, гіперактивними дітьми.
Даний метод схожий за своєю концепцією на метод психодрами, він дозволяє спроектувати будь-яку терапевтичну ситуацію, при цьому у дитини є своєрідний захист - ширма, що дозволяє домогтися набагато більшого ефекту, проблеми вдягаються в иносказательную, метафоричну форму.
Дитина сама вибирає героїв для своєї казки. Змоделювавши під керівництвом психолога проблемну ситуацію і знайшовши вихід з неї, «переживши» цю ситуацію, дитина набуває досвід, який може бути використаний в реальному житті.
Вправа "Апельсин (або лимон)"
Мета: навчання дитини управлінню своїм гнівом і зниження рівня тривожності.
Хід гри: Дитина лежить на спині, голова трохи набік, руки і ноги злегка розставлені в сторони. Попросіть дитину уявити, що до його правій руці підкотився апельсин, нехай він візьме апельсин в руку і почне вичавлювати з нього сік (рука повинна бути стиснута в кулак і дуже сильно напружена 8-10 секунд).
«Розтули кулачок, відкати апельсин (деякі діти уявляють, що вони вичавили сік, ручка тепла., М'яка., Відпочиває.»
Потім апельсин підкотився до лівої руки. І та ж процедура виконується з лівою рукою. Бажано робити вправи 2 рази (при цьому поміняти фрукти, якщо воно виконується тільки одне, якщо в комплексі з іншими вправами - досить одного разу (з лівою і правою рукою).
Вправа "Зруш камінь"
Мета: навчання дитини управлінню своїм гнівом і зниження рівня тривожності.
Хід гри: Дитина лежить на спині. Попросіть його уявити, що біля правої ноги лежить величезний важкий камінь. Треба добре впертися правою ногою (ступень) в цей камінь і постаратися хоча б злегка зрушити його з місця. Для цього слід злегка підняти ногу і сильно напружити її (8-12 секунд). Потім нога повертається у вихідне положення; «Нога тепла., М'яка., Відпочиває.». Потім те ж саме проробляється з лівою ногою.


Немає коментарів:

Дописати коментар