середу, 24 вересня 2014 р.

         Про проведення роботи в дошкільному навчальному закладі №36 «Пролісок»
відділу освіти Добропільської міської ради
щодо оперативно-профілактичних заходів та організації міського
конкурсу-огляду «Увага! Діти на дорозі!»

Відповідно до наказу № 277 відділу освіти Добропільської міської ради від 11.08.2014 «Про проведення міського конкурсу-огляду Увага! Діти на дорозі!”» та у зв’язку з проведенням цілеспрямованої роботи з вихованцями дошкільного закладу та їх батьками щодо профілактики травматизму та аварій на дорогах, з метою виховання безпечної поведінки на дорогах, формування у дошкільнят світоглядних та етичних основ безпеки дорожнього руху, усвідомлення необхідності вироблення навичок з дотримання правил безпечної поведінки на дорогах, підвищення рівня інформаційно-просвітницької роботи з даного питання у дошкільному навчальному закладі № 36 «Пролісок» з 25.08.2014 р. по 20.09.2014р. було проведено комплекс заходів з безпеки дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!». Всі заплановані заходи були спрямовані на вироблення готовності вихованців до дій у нестандартних ситуаціях на дорогах, які можуть нанести загрозу їхньому життю та здоров’ю, запобіганню випадкам травмування під час переходу по вулиці, дорожньо-транспортних пригод.
З цією метою в дошкільному закладі було оформлено інформаційний куточок з безпеки дорожнього руху, поновлено папки-пересувки в групах, розміщено інформацію на блозі садка, де батьки мали змогу ознайомитися з матеріалами щодо правил безпечної поведінки на дорогах їх та їхніх дітей.
У кожній групі оформлено осередки для дітей з техніки безпеки, де знаходиться різноманітний ілюстрований матеріал, в старших та середніх групах - макети дорожнього руху для вирішення дітьми нестандартних ситуацій. 
Вихователями підібрано та систематизовано літературно-художній матеріал, настільні ігри «Дорожні знаки», «На вулицях нашого міста», дидактичні ігри для закріплення знань з техніки безпеки на дорогах у різних ситуаціях.
Для забезпечення вивчення правил дорожнього руху, прищеплення дітям необхідних навичок безпечної поведінки на вулицях і дорогах було проведено заняття «
Добрий друг наш Світлофор» (молодші групи), «Казка про світлофор» (середня група), «Подорож до країни Дорожніх знаків» (старша група), «По дорозі у садок» (молодші групи), на яких вихователі використовували різноманітні форми, методи роботи з дітьми по формуванню у них безпечної поведінки на дорозі, такі як:
-моделювання ситуацій на тему «Я йду до дитячого садка», «Як вчинити правильно», «Вибери вірний шлях»;
-дидактичні ігри: «Допоможи собі сам», «Перехрестя», «Дорожні знаки», «Транспорт та пішоходи», «Упізнай знак», «Безпечно-небезпечно»;
-
постановка проблемних запитань «Чи потрібні дорожні знаки?», «Який знак зайвий?», «Для чого потрібна зебра?»;
-інтелектуальна гра «Школа дорожніх знаків» тощо.
З метою поглиблення знань вихованців, під час прогулянок вихователі проводили бесіди
на тему «В громадському транспорті», «Наша вулиця», «Світлофор та його сигнали», «Безпечна дорого додому». А закріпити свої знання та практично використати діти мали змогу під час рухливих ігор              „Світлофор”, „Автомобіль і горобці ”, «Кольорові автомобілі», «Потяг», «Шофери», «Жовте, червоне, зелене світло».
Доречними та корисними для повторення та закріплення набутих знань були сюжетно-рольові ігри: «Дорожній патруль», «Сім’я на прогулянці», «Пасажири».
Малюки, на основі набутих знань, мали змогу проаналізувати побачене, зробили висновки щодо дій пішоходів.
Забезпечуючи комплексний підхід до вирішення проблеми формування безпечної поведінки вихованців на дорогах, у транспорті, вихователями планувались та приводились
- ігри-конструювання «Містечко із зразковими учасниками дорожнього руху»,
          «Безпечне та небезпечне перехрестя»; 
- театралізації  «
По дорозі у садок»; конкурси на кращого знавця правил вуличного руху, дорожніх знаків. Доцільним було читання та обговорення творів художньої літератури: «Казка про дорожні знаки», вірш «Вовчик-пасажир», оповідання «На вулиці», на основі яких діти складали власні оповідання про безпечну поведінку на дорогах, домислювали закінчення творів з хорошим фіналом, складали пам’ятки для героїв оповідань, як вберегтися від небезпеки на дорогах. З метою запобігання дитячого травматизму на дорогах, вихователями груп були проведені з батьками вихованців групові та індивідуальні консультації «Дитина та вулиця», інструктажі на тему «Дисципліна дорослих на вулиці – запорука безпеки дітей», оформлено пам'ятки для батьків та дітей «Попередження дорожньо-транспортного травматизму серед дітей дошкільного віку».