пʼятницю, 3 квітня 2020 р.


Практичний психолог Малащук Дарья Петрівна рекомендує:


Ігри на розвиток
творчого мислення дошкільнят.
Практичні вправи для батьків.
Ігри пропонуєть проводити в колі родини, ігри можно змінювати та доповнювати за власним бажанням.
1) «Що буде, якщо ..?» Гра гарна тим, що її можна проводити в будь-якому місці: вдома, на прогулянці. Це гра-роздум на самі різні теми. Приймаються всі варіанти відповідей. Намагайтеся розгорнути тему до межі, задаючи дитині навідні запитання.
Приклади завдань:

Що буде,
якщо:
… людина перестане їсти?
... не виключити киплячий чайник?
… залишити холодильник відкритим?
… не чистити зуби?
…забити м'яч у вікно?
.. .дражнити сусідського собаку?
... ходити задом?
  Приклади можна надавати з власного досвіду

2) «Образи». Проведіть простий експеримент: намалюйте на аркуші одне коло, а всередині нього - інше, діаметром у два рази меншим. Запитайте у дитини, що він бачить. А що бачите ви? У кожної людини знайдуться свої асоціації. Головне - не зупиняйтеся на одному варіанті відповіді. Учіть дитину шукати багато нових ідей, спираючись на одну даність. Це допоможе йому у вирішенні багатьох життєвих питань. Такий підхід розширює свідомість та виводить на пошук нестандартних рішень. Знаходьте незвичайне в простих речах, які вас оточують. Наприклад: «На що схожа хмара? Що нагадує малюнок на тканині? А ці химерні розлучення на кахлі?».

3) «Нова людина». Запропонуйте дитині намалювати землянина, який в деякому сенсі схожий на інопланетянина. Як би могла виглядати людина ще, крім того, якою вона є? Нехай дитина «перекроїть» тіло людини по-новому. Це творче завдання добре відображає ставлення дитини до власного тіла. І його малюнок буде своєрідним посланням для психологів. Те, що дитина укрупнює, випинає в тілі, має для нього важливий зміст. Те, що він «забуває» намалювати, пішло в область підсвідомого у вигляді страхів та негативних переживань.

4) «Неслухняний олівець». Дайте дитині олівець та папір, запропонуйте йому намалювати закарлючки. Нехай він представить, що в його руки потрапив неслухняний олівець, який малює, що йому заманеться. Намалюйте близько 10 - 15 таких малюнків, потім розгляньте їх з різних сторін. Що вийшло? На що вони схожі? Які образи раптом проявилися? Щоб вправа не виглядала, як завдання, малюйте закарлючки разом (кожен на своєму листі).

5) «Нова поза». Кожна клітинка тіла дитини випромінює творчу енергію. Розкажіть йому, що наші очі, обличчя (міміка), руки, рухи (жести) здатні багато розповісти про наш настрій, характер та навіть про виховання. Придумайте разом якомога більше нових гримас та положень тіла.

6) «Якого смаку небо?» Більшу частину інформації про світ людина отримує за допомогою зору. Це науково доведений факт. Всі інші органи сприйняття (слух, нюх, смак, дотик) знаходяться нібито в «аутсайдерах». Ця вправа допомагає «реанімувати» всі ті почуття, які притупляються. Запитаєте: «Якого смаку небо? Якої форми радість? Який на дотик страх?».

7) «Знайди застосування».
Разом з дитиною придумайте різне застосування для предметів у побуті.