ПОРАДИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА
МАЛАЩУК ДАР`Ї ПЕТРІВНИ
Безпека дитини, це здорові
сімейні відносини
Сім'я — це така спільність людей, яка спирається на родинні зв'язки, на різноманітні відносини між чоловіком і дружиною, батьками і дітьми, між самими дітьми, між іншими членами сім'ї, які живуть разом і спільно ведуть господарство.
Життя сім'ї — це дуже складні і різноманітні процеси або сторони життя людини: біологічні, економічні, моральні, правові, психологічні, естетичні, релігійні тощо.
· Сім'я дає змогу створити найоптимальніші
умови для відтворення людини: народження дитини, догляду за нею, виховання,
навчання. Сім'я здійснює своєрідне накопичення, перерозподіл і передачу
наступним поколінням досвіду, знань, навичок найнеобхідніших форм трудової
діяльності і взаємодії із навколишнім середовищем, спілкування і співпраці з
іншими людьми.
· Сім'я дає змогу задовольнити значну
частину фізичних і духовних потреб людини. Сім'я, дім — це те місце, те коло
особистісно значимих людей, де кожного з нас чекають, люблять, готові зрозуміти
і допомогти, де є однодумці, друзі, де панують взаємоповага, взаємна моральна і
правова відповідальність. Це певна сукупність людей, які живуть одне для
одного, які віддають своє життя одне одному і життя яких не просто спільне, а
значною мірою єдине. Чоловік і дружина живуть одним життям. Діти — це істотна
частина життя матері і батька. Життя матері і батька — це істотна частка життя
дітей. Причому і матеріального, і економічного, і духовного.
·
Сім'я — це не тільки досконала форма
організації спільного життя людей, це також один із найвагоміших вимірів життя
особи, у якому вона реалізує дуже важливі особистісні якості. Так, особистість
може реалізувати свої потенції і задатки в сфері матеріального виробництва, в
науці, мистецтві, підприємливості тощо.
Але бути добрим чоловіком чи жінкою, дбайливим батьком чи мамою, дідом чи бабусею, бути хорошим сином, онуком, братом тощо — це теж особистісні якості і важливі складові життя людини. І людина, природно, прагне до цього. Нормальна людина не може жити, не усвідомлюючи себе у таких якостях. А тому сім'я — це не тільки суспільна, а й особистісна цінність. Без сім'ї, сімейного, родинного життя особа не може повною мірою реалізувати свою природу, особистісні якості і не може бути повною мірою щасливою.
Відповідальність
у загально сімейному плані
Сімейні правила з переплутаною відповідальністю складаються за наступною
схемою: відповідальність за процес виконання якогось діла лежить на одній
людині, а проконтролювати и оцінити результати цієї праці повинен хтось інший.
Наприклад, мати може відповідати за те, щоб навчити доньку мити підлогу,
але перевіряє чистоту після доньчиного прибирання батько, і саме він може
зробити зауваження, примусити переробляти і т.д. таким чином, батько має можливість
по заслузі оцінити не тільки той процес, що тільки-но виконала донька, але й
те, що зробила сама мати – адже якщо вона не пояснила доньці, що найменша
погрішність в цьому ділі буде відмічена, значить, що це її помилка, отже «ці
дві неряхи одної крові». Саме так елементарні побутові мізери перетворюються в
сильну зброю в боротьбі за владу в домі.
Батько може внушати матері, що саме вона відповідає за дитину, і для нього
це автоматично означає, що якщо з дитиною, хтось негаразд, то вона має вважати себе
виною.
Так дитина розуміє, що саме вона несе відповідальність за батьківські
відчуття. Вона може погодитися з цією думкою, або відкинути її (або хоча б пере
розглянути її у більш старшому віці). І в цьому відповідальність дитини, що
саме з даних йому нотаток він приймає серйозно, а що ні. І якщо вона колись
повірила, що вона дійсно має відповідати за відчуття оточуючих, то з неї
виростає такий же маніпулюючий дорослий.
Сім’я – це ціла організація взаємовідносин між людьми, вона може приймати різноманітні
форми.
За відносини в сім’ї мають нести відповідальність дві сторони: чоловік і
дружина. А так як сім’я – це живий організм, значить і процес еволюції для неї
неминучий.
Кожний член сім’ї одночасно є і учнем і вчителем, так як це творчий процес.
А самий зв'язок є новим східцем в навчанні відношення до себе і оточуючих.
На перших етапах розвитку такої взаємодії присутня велика доля агресії,
ревності. Все це відбувається тому, що кожний тут прагне влади, монополії.
Немає коментарів:
Дописати коментар